DerdiYoklar İkilisi

Yayınlandı: 21 Mart 2007 Çarşamba / 80ler, anadolu folk, psychedelic folk, yerli

DerdiYoklar İkilisi, Ali Ekber Aydoğan (vokal-saz, gitar) ve İhsan Göğercin (davul-vokal) isminde iki müzisyen tarafından kurulmuş. İlk albümleri olan Şu Dünyanın Halkı 1979 yılında piyasaya çıkmış olmasına karşın DerdiYoklar, düğünlerde derneklerde de çalan bir grup olduğu için, kuruluşlarının daha eski bir tarihte olduğunu düşünüyorum.

’80′ler Türkiye’sinin panoroması’ cümlesiyle başlayan bir giriş yapmamamın sebebi, hem daha sonra doğup hem de bugünün gözlükleriyle o zamana ait “elit entellektüel” yorumlarla ukalalık yapanlardan olmadığımdandır. Şalvara bak, ortama bak, puhaha derken ‘bu ne cüret!’ derler adama, ‘şu cüret’ diyemezsin sonra. Yakın geçmişte sıkışıp kalmış bir dönemi alıp başımın üzerine koymak da değil yapmaya çalıştığım. Sadece, müziği, mekandan ve zamandan (ve görüntüden) bağımsız olarak düşünmek, algılamak ve yorumlamak gerek diyorum. Bu açıdan bakınce bence DerdiYoklar gerçekten muhteşem bir grup.

İkili 80′lerin tüm özelliklerini taşıyor. Videoların düğünlerde çekilmiş olması, bu özelliklerin altını kalın kalın çizmiş, daha da güzel olmuş. Burada, 1984 yılında bir düğünde çekilmiş müthiş performanslarını izleyelim:

İhsan Göğercin‘in davula hakimiyeti inanılmaz. Bunu, solonun sonuna doğru kattığı Türk13544 motiflerinde daha da çok vurguluyor. Ali Ekber Aydoğan‘a diyecek laf yok zaten. Ama, benim en çok dikkatimi çeken sahne şovları oldu. Benim fikrimce Türk müziğinde yıllardır halledilememiş bir sorundur bu: Şarkıcı sahneye çıkınca çok kasılır; dışarıdan aldığı bazı takviyelerle kasılmayanlar da, yüksekler modunda doğru düzgün bir kompozisyon ortaya koyamaz. Dün akşam arkadaşlar ‘mutlaka izle’ dediklerinde, ağzımın bu kadar açık kalacağı aklımın ucuna bile gelmezdi. Önceden çalışıldığı belli olan bir gösterinin bu kadar doğal bir şekilde icra edilebileceğini düşünmezdim. Çaldıkları mekanın bir düğün salonu, dinleyicilerinse oraya düğün münasebetiyle gelmiş misafirler olduğu düşünülürse, normal olarak ilgisiz izleyiciler yüzünden motivasyonlarını hiç kaybetmemeleri de ayrıca takdire şayan. (Davul solo arası) :


Tahmin edersiniz ki, ikili hakkında, bahsettiklerimin ötesinde bir bilgi bulamadım, en ayrıntılısı bu sitede. En son DerdiYoklar İkilisi albümü 2005′e kadar geliyor. Ancak, anladığım kadarıyla, İhsan Göğercin belli bir tarihte gruptan ayrılmış. Bundan sonra Ali Ekber Aydoğan, daha çok saz ile türküler çalıp söylemiş.

Albüm isimleri de, ikilinin özgün tarzını ifade ediyor: DisKo Folk, Yaşasın Hayvanlar (1981), Öküz Çağı (1988), Hop Hop Dazlaklar (1989). Ben bu ikiliye psychedelic folk etiketini de yapıştırıyorum, dayanamıyorum.

Ben, Derdiyoklar‘ın tek olm

adığına eminim. O zamanın teknolojik imkanları düşünüldüğünde video kamera alma lüksüne sahip biri tarafından kaydedilme sahip olmayan bir sürü grup olmuştur. (Bu kaydı yapan kişi, düğünü değil de grubu çektiği için, onun düğün kameramanı olmadığını düşündüm.) Kulağı açık olanlara sesleniyorum: Abinizin sünnet düğünü olsun, teyzenizin nişanı olsun, eski video kasetleri izlerken böyle şeyler bulursanız, lütfen üşenmeyin, herkesle paylaşın. Türk Müzik arşivine katkıda bulunmak gerek. Yalnız ben, bizdeki düğün kasetlerindeki müzikleri düşününce, üstteki çağrı bir komiğime gitti.

Şimdi de gelinin arkadaşlarını sahneye davet ediyoruz, çıs tak çıs tak. :)

Dipteki Not: Derdiyoklar bitişik olarak yazılıyor. İhsan Göğercin ise İhsan Güvercin olarak da geçiyor. Aramak isteyenler için.

Sonradan Not: Ali Ekber Aydoğan‘ın, içerisine DerdiYoklar İkilisi‘ni de alan, müzik hayatı hakkındaki açıklamasını buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.

Yorumlar
  1. insanasansoru diyor ki:

    Ben de ilk defa gördüm şimdi burada. Bunlar Babylon’da veya muadili bir mekanda çalsa, postmodernizmin somutlaşmış hali bir kez daha izleniyor olur. :))

  2. Beyza Pinar diyor ki:

    Neden tutmadi acaba bu elemanlar. 1979′da gecikmeli olarak amerika’nin 60li yillarini taklit ediyorduk. Folk deyince de insanlar arabesk seviyorlardi. Belki saci sakali kesselerdi… kimbilir ne gruplar var boyle duyulmamis.
    Bu arada ikinci video izlenemiyor Denizcim.

  3. efenk diyor ki:

    yazı gayet güzel olmuş eline sağlık bu abiler son bir aydır dolaşıyor zaten sağda solda. biraz da araştırdım bu olayları derdiyoklar ayrıldıktan sonra ne olduğunu bilmiyorum deniz sağolsun onu da bulmuş.

    ben acayip tuttum özellikle derdiyokları onların tarzı ayrı diğerleri zayıf kalıyor. ayrıca bu disco folk 80lerde almanyada çok tutmuş. insanlar düğün haricinde eğlenmeye bu tip yerlere gidiyormuş. bi de geçen babylonda duoud a gittim abiler utları elektro gitar kıvamına getirdiler başladılar çalmaya biri ensede çalmaya başlayınca udu tamam dedik derdiyoklar geri geldi 8)

  4. denizural diyor ki:

    Çok sağolun!
    (Bunu, Pentegram’ın ‘Popçular Dışarı’ albümündeki gibi bağırarak okuyunuz lütfen.)

    İkinci videonun YouTube dışındaki sitlerde izlenmesine izin vermemişler. Yani, iki kez tıklayıp da YouTube’a gidince hala izlenebiliyor. O yüzden kaldırmayayım diyorum.

    Yeni bir şey daha öğrendim DerdiYoklar’la ilgili. Kendileri o dönemde Almanya’da yaşıyormış. Bu videolar filan hep oradaki Türk düğünlerinde çekilmiş. Bu sentez müzikten ve bazı garip hareketlerinden anlamam gerekirdi. Efenk’in dediği gibi, oldukça ünlülermiş ‘Alamancılar’ arasında.

    Hala piyasada dolaşıp bir şeyler yaptıklarını bilmiyordum. Ali Ekber Aydoğan bir şeyler yapmaya devam ediyor ama İhsan Göğercin’siz olmaz o iş. :)

    “Yaşasın Hayvanlar!”
    “Hop Hop Dazlaklar” (Bak burada da Almanya’da olduklarını söylüyorlarmış.)
    Albüm isimlerine bayıldım yahu!

  5. ihsan Güvercin diyor ki:

    Merhaba, Ben Aradığınız adamlardan biriyim. Yani İhsan Güvercin. Namı-diğer; Derdiyoklar ın biri.
    Almanya dan Özkan ipek bir hatırlatma uyarısı gönderip yazdıklarınızı okumamı istemiş. Okudum ve çok duygulandım. Günümüzün gençliğine bu denli güzel yazılar yazdırabilecek bir şeyler yapmış olmamızdan dolayı da ayrıca mutlu oldum. Sevgili Arkadaşlar, sormak ve öğrenmek istediklerinizi yazarsanız seve seve yanıtlarım ve hiç değilse birinci elden bilgi edinmiş olursunuz. Sevgiyle öpüyorum gözlerinizden.
    ihsan Güvercin

  6. denizural diyor ki:

    Merhaba İhsan Bey,

    Çok teşekkürler vakit ayırıp yazdığınız yorumunuz için. Bu güzel yazıyı yazana değil, yazdırana bakmak gerek :)

    Benim sormak istediklerim var, bir sürü var hem de. Ama herkesin merak edebilecekleriyle başlamak gerek:

    - Davul çalmayı nerede, ne zaman öğrendiniz? Hocanız kimdi?
    - DerdiYoklar İkilisi projesi nasıl başladı, ilk albümden önce de çalıyor muydunuz?
    - Sahne gösterilerinize önceden hazırlanıyor muydunuz, bu konuda örnek aldığınız gruplar var mıydı?
    - Şimdilerde ne yapıyorsunuz, müzikle hala alakanız var mı?
    - Buradaki video kayıtları düğünlerde tesadüfen mi çekilmiş yoksa özellikle sizi çeken bir arkadaşınız mı vardı?
    - O dönemde sizin gibi kaliteli yeraltı müzikleri icra eden gruplar var mıydı?
    - Neden sakal ve şalvar? :)

    Elinize, emeğinize sağlık tekrar. Şu anda sahip olduğumuz müzikal altyapımızda, her şeyden çok müzik için ‘kayıp dönem’ diye anılan bir dönemden de temel taşlar bulunduğunu sayenizde öğrenmiş olduk.

    Özkan İpek’e de sevgiler.

  7. Özkan Ipek diyor ki:

    Merhaba,

    Öncelikle herkesi sevgiyle selamliyorum.

    Almanya’da dogup büyüdüm ve kendimi bildim bileli Derdiyoklar Ikilisi ve diger Türk müzik gruplarini dinliyorum ve takip ediyorum. Burada yasayan gurbetcilerimizin 30 yas üzerinde olanlarin cogu daha bilir Derdiyoklari, cünkü 70 ve 80´li yillarda simdiki gibi fazla müzik grubu yoktu ve Almanya ve Avrupa genelinde birkac taninmis ünlü gruplar vardi. Bunlarin basinda Derdiyoklar gelir. Akbaba Ikilisi , Derdicoklar Ikilisi , Gurbetciler , Divaneler onlari takip ederler ve yillarca insanlarimizin mutlu günlerinde sahnelerde yerlerini basariyla almislardir. Bu gruplardan bazilari hala aktif müzik yapmaktalardir. Bu gruplar Diskofolk icra etmistir. Yani türkülerimizi bati sazlariyla birlestirmislerdir (genelde saz , bateri ve org).

    Burada en önemli olay, Derdiyoklarin, Anadolu düğün kültürünü Avrupa ülkelerine tasimalaridir Yöresel kiyafetler (mesela salvar) ya da kullandiklari enstrumanlar veya sergiledikleri sahne sovlari. Bircok grup bu yillarda bu cizgiden gitti. Bunun üzerine Derdiyoklar ve diger ünlü gruplar haricinde binlerce müzik gruplari olustu ve hala olusmakta. Nice müzisyen genclerin önünü acan Derdiyoklar Ikilisi´ne yürekten tesekkür edip Ihsan Güvercin abime ve Ali Ekber Aydogan abime sevgi ve saygilarimi sunarim.

    Ayrica Türkiye’den bu kadar ilgi gösterilmesine bende hayret ettim (gerci bilen biliyordu.) Ne de olsa sadece Avrupa’da bu gruplar taniniyordu. Ama gec oldu temiz oldu :-) Umarim ilgi daha da cok artar ve bu degerli sanatcilarimiz Türk müzik tarihinde hak ettikleri yeri alirlar.

    Hoscakalin

  8. ihsan Güvercin diyor ki:

    Sevgili Deniz Ural, öncelikle yakın ilgine ben de teşekkür ediyorum. Ayrıca bu yazışmalara benim de girmeme sebep olan sevgili Özkan İpek’e de çok teşekkür etmek istiyorum.

    Sorularına kısa yanıtlar vermeye çalışacağım:
    Davul çalmayı Almanya da ve 1974 yılında öğrenerek çalmaya başladım.
    Hocam yok. Kendi kendime öğrendim. O dönemler ders alabileceğim hiç bir tanıdık yoktu çevremizde.
    Ali’yle hep absürt projeler üretmek isteyen ortak bir yanımız vardı. Tavırlarımızla, dünyaya bakışımızla, kara mizah yanımızın gelişkinliğiyle, olayları karikatürize etme özelliğimizle de Derdiyoklar adıyla bütünleşmiştik.
    Farkına varmadan etkisi altında kaldığımız müzikal her oluşumun birikimi belki de bu patlamaya yol açmıştı. Çok özel ve hesaplanarak yapılmış bir proje değildi yani. Zaman, zemin, içinde yaşadığımız koşullar bizi çok rahat bir akış içine bırakmıştı. Biz de çevresini yıkmadan giden bir ırmak gibi akmayı başarmıştık.
    İlk albumü yapmadan önce de elbette ki bireysel çalışmalarımız ve 1960 yılı sonında yapılmış 45 lik plaklarımız vardı daha Almanya ya gitmeden önce. Yani müzikle çocukluk yıllarından beri iç içeydik.
    Sahne gösterilerine önceden hiç bir hazırlık yapmıyorduk. Sahnede içimizden geldiğimiz gibi hareket ediyor ve acaba şu hareketlerimiz yadırganırmı gibi bir kaygı taşımıyorduk.
    O dönemler yaptığımız işin bir örneği yoktu önümüzde. Sadece Elvis Presley’in sahnedeki bitmez tükenmez enerjisinden ve kan-ter içinde müzik yapışından ikimizde çok etkilenirdik. Mutlaka üzerimizde etkisi ve payı vardır.
    Şu anda kendi kendimi emekli ettim desem yeridir. Antalya-Akdeniz Çiçek Pasajında çok güzel bir gurubum var (Gürsel, İbo-can, Hüseyin, Haşim,Yakup). Bu genç arkadaşlarımla çok sevimli müzikler yapıyoruz.
    Düğünlerdeki, konserlerde ki video kayıtları bizim haberimiz olmadan çekilen videolar. Özel bir arkadaşımıza çekim yaptırıp bu günlere anı olarak saklayacak kadar akıllı değildik o zamanlar.
    O dönemler iletişim yokluğu nedeniyle Türkiyeden kopuk yaşıyorduk. Olup biteni pek izliyemiyorduk. Ama kayda değer bir grup yoktu. Çünki piyanist-şantör dönemi denilen rezil bir dönemle kucaklaşmıştı memleketimiz.
    Sakal tamamen bir tepkiydi. Şalvar da rahatlığı ve orjinalliği ile hoşumuza gittiği içindi.

    Umarım kısa yanıtlar yeterli olmuştur. Olmazsa eğer ihsan-guvercin@hotmail.com veya http://www.ihsan-guvercin.com adreslerine bizzat yazarak sorularınızı yöneltebilirsiniz.
    ilginize tekrar teşekkür ediyorum
    ihsan Güvercin

  9. Berkay diyor ki:

    Derdiyoklar ikilisiyle ben de ilk defa burada tanıştım ve bayıldım. İhsan Güvercin’in ilgisi ise gerçekten harika. Benim vidyoları izlerken ilgimi çeken bir başka şey de; başlarda ilgisiz görünen gürültülü düğün kalabalığının sahne performansının etkisiyle grubun etkisi altına girişiydi. “Bu kadar emek veriyoruz düğünde ilgi gösteren yok!” deyip keyifsizce çalıp dönmüyorlar ve kitleyi etkileri altına alıyorlar gerçekten harika…

    Tebrikler Deniz yeni konuları merakla bekliyoruz :)

  10. Özgür Ipek diyor ki:

    Merhaba Deniz Kardes,

    Yazilarindan anladigim kadar ile Derdiyoklar Ikilisi ile önceden pek ilgilenmedigini anladim. Ve bu videolari izlediginden itibaren Derdiyoklar hakkinda fikir edinip de, bize nerdeyse “bilimsel” bir analiz sergilemen beni cok sevindirdi. Bunun icin tesekür ederim.

    Özellikle bir cagrina tüm kalbimle katiliyorum: Derdiyoklar Ikilisi ile alakali video arsivleri olan Insanlarimiz var ise, bunu dedigin gibi paylasmali. Bu tür paylasimlar Derdiyoklar Ikilisi gibi efsane grublari ebedi yasatacaktir. Bugünün bu tür dügün kasetlerine baktigimiz zaman artik insanlarin ve dügün kültürünün ve müzigin degistiğini farkedeceksiniz.

    Mesela Derdiyoklar’in yaptigi sovu, bir dügün esnasinda baya bir zaman aldigini düsününce, bugünkü dügün kültüründe insanlarin anlayisla karsilamayacagina inaniyorum. Demek istedigim eskiden insalarimiz sanatcilara daha duyarllilar imis.

    Ayrica biz Derdiyoklar hayranlari olarak yillarca bilgi yönünde cölde misali susuz kaldik. Zamanla daha fazla bilgiler edinebiliyoruz. Bu vesile ile ayrica Ihsan Güvercin hocamiza da tesekür ediyorum cünkü bu tür söylesilere katilarak gercek bir “halkin sanatcisi” oldugunu kanitlamis oldu.

    Calismalarinizda basarilar diliyorum!!

  11. bağlamacimehmet diyor ki:

    merhaba ihsan veali ekber abi ben k.maraş elbistandan mehmet sizin hayranınızım bende dügünlerde bağlama çalıp türkü söylüyorum isterimki sizin gibi bir müzisyenin yanında olmak sizi dinledikçe çok duygulanıyorum inananın şimdiki düğünlerin tadıyok emeğe saygıyok degeriyok yaptıgımız müziklerin. sizin zamanınızda yaşamak isterdim 6 yıldır düğünlerdeyim ben size ve sizler gibi müzisyenlere duyduğum sevgiyi ilgiyi hiç bir sanatçıya duymadım sizi dinledimmi çokduygulanıyorum kaset ve cd lerinizi bulamıyorum. grup fms..baglamacimehmet@hotmail.com 05385101200 05465714690.kmaraş elbistan..saygılar sevgiler.canım abilerim.

  12. denizural diyor ki:

    Bant Dergi’nin Mayıs sayısında dosya konusu olarak psychedelic Türk müziği belirlenmiş. DerdiYoklar da dahil olmak üzere, özellikle ortadan kaybolup gittiği düşünülen birçok grup/ sanatçı tanıtılmış.

    Bant Dergi web site: http://www.bantdergi.com

    Dosya hazırlanırken en çok aşağıdaki kaynaktan faydalanmış (bence):

    http://psychevanhetfolk.homestead.com/TurkishProgressive.html

  13. Özkan Ipek diyor ki:

    Derdiyoklar hakkinda daha farkli bir yazi okumak isterseniz tiklayin :

    http://aliseydi-sevim.com/sanatcilarimiz/derdiyoklar.htm

  14. Erdoğan Çıplak diyor ki:

    Çocukluğumda köye giderken minibüsün teybinden o zamanlar hiç te alışık olmadığımız ama benim çok hoşuma giden bir müzik sesi yükselirdi. Arguvan’a varana kadar sağlı sollu buğday tarlalarını seyrederken Derdiyoklar dinlenir, müziği içimize kazınırdı. Köye vardığımızda ise kulaklarımda Kırmızı güllerin sarı tohumu… dizeleri yankılanırdı hala. Güzel günlerdi gerçekten. Bırakın bundan 20-25 yıl öncesini, bugün için bile oldukça cesaretli ve modern bir soundları vardı. Genelde yerel sanatçıların keman ve bağlama eşliğindeki seslendirdikleri müziğin yanında Derdiyoklar oldukça keyif vericiydi. Umarım bu ruhu ve tadı yeniden bizlere yaşatacak sanatçı ve gruplar ortaya çıkar.
    Sevgiyle kalın.

  15. Emircan / Fransa diyor ki:

    Selam Arkadaslar Ben Emircan Bu Ilk videoyu ben koydum youtube ve gordumki Derdiyoklari Tanimiyanlar bu video sayesinde cok beyendiler. Ben Fransada kaliyorum Bir Derdiyoklar Hastasiyim ve su an bu yaziyi yazinca Derdiyoklarin Sofor Gardas Parcasini Dinliyorum.
    Teknologinin Ilerlemesiyle bu tarz muzikler yok oldu aslinda yok edildi diyebiliriz cunku baterinin yerini orgla degistirdiler ama bunuda belirtmek istiyorum SAZIN YERINI HIC BIR SEY DEGISTIREMEZ !!!!
    Su an piyasada olan gruplarindan yuzde 25 bateriste kulaniyyor yuzde 75 ritmi orglan veriyor
    Videoyoya gelince Videoyu Su an Birakicam Youtubede Ama Zamani Gelincede Silmeyi Dusunuyorum

  16. Turgay Aydogdu diyor ki:

    Merhaba Dostlar,

    Google de Derdiyoklar ile ilgili yine bir arama yaparken tesadüf sitenize rastladim.
    Ilk önce bu calisma icin tesekkür ederim ve basarinizin devamini dilerim.

    Bende bir cok gurbetci cocugu gibi Derdiyoklarin hayraniyim 1978 dogumlu olmama ragmen. Dügünlerde olsun Sila yolunda 60 PS Opel Ascona ile Corum istikametine düsüp Derdiyoklari dinleyerek büyüdük. Onlar bizim gurbetteki gecmisimizin bir kacinilmaz parcasidir.

    Burda Ihsan abiyi yakalamiskende sahsen tesekkürlerimi iletmek isterim iyiki vardiniz iyiki varsiniz. Bugünde hala dinledigim müzigin %50 Derdiyoklar, Akbabalar ve diger eski Gruplardan olustugunu diyebilirim.

    ÖZKAN hemso benim elektro baglamayi unutma bak yaptircam diye söz verdin :-)
    Bir ara su isin detaylarini konusalim.

    herkese disco folkca selamlar

  17. ebu talip özkaya diyor ki:

    ihsan beyi bu gün izledigimde çok şaşırdım çünkü ben en az ayda 2 veya3 defa kendisini türkü barda izliyorum oraya gitmemin tek nedeni de ihsan beydir bateri
    dile geliyor böyle bişey olmaz ama çok eski bir tercübesinin oldugunu fark etmiştim helal olsun

  18. ali yakar diyor ki:

    BIRAK ŞU AYRILIĞI

    Konuş Hak’tan yana
    Bırak şu ayrılığı
    Düşmez ki, sana, bana
    Bırak şu ayrılığı

    Sonradan türedi mezhep’ler
    Onmaz ikilik edenler
    Ol Hak’kım, birliği emreder
    Bırak şu ayrılığı

    Miras kaldık Adem’den
    İbret al, dünden bugünden
    Neslimiz Muhammet’den
    Bırak şu ayrılığı

    Ali,Veli, Nebi bizlerin
    Şeytanlığı bitmez hainlerin
    Hakkı bir,Alevi,sünnilerin
    Bırak şu ayrılığı

    Gel biz,bizi, iyi bilelim
    Bildiğimiz yolda gidelim
    İnsana, insandır diyelim
    Bırak şu ayrılığı

    Eline, Beline, Diline
    Sahip ol, hoş görüne
    Dostluğu oy kalbine
    Bırak şu ayrılığı

    Gayrı silelim gönül pasını
    Görsünler insan mayasını
    Çöz Kulseven’in dünyasını
    Bırak şu ayrılığı…

    Ali Yakar- Duisburg

    selam benim hasretle yüreklerinden öptüğüm gönül dostlarım sizleri çok özledim samimi söylüyorum çok yakın bir zamanda görüşürüz sen,ben,o,bir diğeri ve diğerleri var olduğumuz sürece türkülerimiz,şiirlerimiz susmayacak,kalemimiz yazacak,tarih bizleri unutmayacak saygılarımla hoşça kalın dostça kalın Ali yakar

  19. A.E.A.DERDiYOKLAR: diyor ki:

    DERDiYOKLAR MERAKLISI SEVGiLi CAN DOSTLARIM:
    OLUMLU,OLUMSUZ,DEGERLENDiRMELERiNiZE CANDAN TESEKKÜR EDERKEN,
    DIKKATiMi CEKEN BIR KAC NOKTAYA DEGiNMEDEN GECEMiYECEGiM.
    1)DERDiYOKLAR ÖLMÜS,KAYIP OLMUS,YERLERiNDE YELLER ESiYOR GiBi
    BiR TAKIM YERSiZ DEGERLENDiRMELERE RASLIYORUM.
    2)DERDiYOKLARI iYi TANIMADAN;GELiSi GÜZEL YORUM YAPMAK SAKINCALIDIR.
    3)30 YILI ASKIN PROFOSYÖNEL MÜZiK CALISMALARIMIZI,BiR KAC AMATÖR ViDYO
    CEKiMLERiNE ENDEKSLEMEK´´DE YANLISTIR.
    LÜTFEN BiRAZ DiKKAT EDiP GÜNDEMi TAKiP EDERSENiZ ,GEREK YAZILI,GEREK
    GÖRSEL,YAYINLARDA DERDiYOKLARI DAHA YAKiNEN TANIMA FIRSATI BULURSUNUZ.ÖZELLiKLE BiR COK GAZETELERDE YORUMLARIMI OKUYUP,
    RÖPORTAJLARIMI TAKiP ETMEKTE YARAR VAR.
    EN SON HABER ROLL DERGISINiN 2007 EYLÜL SAYISINI OKUMAYI ÖNERiRiM.
    DERDiYOKLARIN KÖYÜNDE SOYUNU SOPUNU TANIMIS OLURSUNUZ.
    DERDiYOKLAR HALA YASYAN BiR EFSANEDiR.BU GÜNE´DEK PLAKLAR HARiC
    16 KASET CIKARILMISTIR DERDiYOKLAR´´A CESiTLi DÖNEMLERDE EN AZ 30
    KiSi ESLiK ETMiSTiR.BERABER OLDUGUM ARKADASLARIN AYRI,AYRI, ÖZELLiKLERi GÜZELLiKLERi OLMUSDUR .
    TÜRKiYEDEKi,YASANAN OLUMSUZLUKLARDAN DOLAYI ,KASET CALISMALARIMIZI
    2 YIL UZATTIK (KORSAN VE VS,VS ),
    DEGERLi ARKADASIM,MEHMET TANISIN SAGLIK DURUMU OLDUKCA iYi.
    SEVENLERiMiZiN TAKTiRiNE SUNACAGIMIZ ESERLERI 17.KASETTE
    TOPLIYACAGIZ.BU CALISMAMIZ COK ÖNEMLI VE FARKLI BIR CALISMA OLACAGINA
    iNANIYORUM.
    FAZLA EDEBiAT YAPMADAN,KÖYÜMÜN DiLiYLE KISA,KISA,ACIKLIK GETiRMEYE CALISTIM UMARIM YARARLI OLMUSUMDUR.
    2007 TÜRKiYEDEKi OLAN KONSERLERDEN VE KARADENiZ YAYLA SENLiKLERiNDE VERiLEN ÖNEMLi ÖDÜLLERE,TÜRKÜLERLE GÖMÜN BENi ADLI KiTABIMDAN DOLAYI ( ROTARY ) BiLiM ADAMLARININ LAiK GÖRDÜKLERi ONUR
    ÖDÜLÜNÜ TÜM DERDiYOKLAR SEVENLERiYLE PAYLASIR´KEN,KISA BIR KAC DÖRTLÜKLE HEPiNiZE,HOSCA KALIN,DOSTCA KALIN DiYORUM.

    OTUZ YILA GiRMiSiZ BiZ,
    BiZE DERDiYOKLAR DERLER.
    NELER,NELER,GÖRMÜSÜZ BiZ,
    BiZE DERDiYOKLAR DERLER.

    DÜGÜNDE BiZ,DERNEKTE BiZ,
    MALATYADA KERNEKTE BiZ,
    COKLARINA ÖRNEK“DE BiZ,
    BiZE DERDiYOKLAR DERELER.

    BiZi SEVEN TÜM DOSTLARA,
    SELAM VARDIR YOKTUR PARA,
    NiCE,NiCE,YARINLARA ,
    BiZE DERDiYOKLAR DERLER.

    http://www.derdiyoklar.de
    derdiyoklar@gmx.net

  20. KaraOglan diyor ki:

    YA bu sayfayi buldugum icin cok sevindim .Cünkü tan bir DERDIYOKLAR ALI IHSAN FANATIGIYIM. Ya nasil olduda birbirinizi kirip bu güzel ikiliyi ayirdiniz . Taklitcilerle idare ediyoruz aynen sizin TAKLITCILER parcasindaki gibi. Amma sizlerin iyi olduguna cok sevindim .Aynen bir yakinimla uzun bir zamandan sonra karsilasmis gibi.ben 30 yasindayim 7 yasinda DERDIYOKLARLA tanisdim ve hala yaz gazeteci, salinda yürü,hayvanlari haftada bir kez dinlrim. Amma size daha halen kirginim.

  21. yoldaş diyor ki:

    ben derdibitmez okan.k. malatya lı olmanın gururuyla yaşıyorum çünki derdiyoklar akbabalar gibi varlığımız var orda onlar türkiye ve dünyada namsalmış insanlar dır ben. derdiyoklar. akbabalar. divaneler. derdiçoklar .yılmaz iler .delicoşlar bu grup ları şimdi bulmak çok imkansız .şimdi ise istanbullu .var onu da onlarkadar çok seviyorum .hep sini ÇOK SEVİYORUM………..DERDİBİTMEZ ….OKAN.K. yoldas_okan@hotmail.com

  22. Ali diyor ki:

    DERDIYOKLAR IKILISI bu iism öyle güzel seylere imza attilarki müizk adina.
    gercekten ben keske o zamanda yasaydimda DERDIYOKLAR IKILISI nın canli performanslarini düğünlerde göreydim…
    Ama zaten yaptiklari müziklerden Türkülere Ayri bir tad katarak DİSKOFOLK adini vererek Yani türkülerin orjinal halini bozmadan insanlarin kulaklarina daha hos gelcek bi müzikle türküyü söylemisler oda öyle güzel söylemislerki
    Yani DERDIYOKLAR IKILISINI anlatmaya kalksa bir DERDIYOKLAR hayrani degil 1 sayfa yani her türkülerinden bir sayfa cikartmak istese belkide 30 seneyi bir orman halinde anlatir…
    AMA ONLAR OYLE GUZEL MUZIKLER YAPTILARKI BIZLERE BOYLE GUZEL MUZIKLER BIRAKTIKLARI ICIN BEN BURDAN ALI ABIM IHSAN ABIMIN ELLERINDEN ÖPERIM…
    Yani ben sadece keske ayrilmasalardi diorum ama hayat…
    OLSUNDA DERDIYOKLAR OLSUN MALATYALI ARGUVANLI OLSUN..

    Birde su slaytta sadece müzik ve türkünün uyumuna bakin
    İSTE DERDIYOKLAR IKILISI

  23. Ali diyor ki:

    Ewet Derdiyoklar ikilisi Akbabalar İkilisi Derdicoklar İkilisi vb grublar öyle güzel müzikler yapmislar arguvan türküleirni öyle güzel söylemirlerkii…
    ha simdi yokmu böyle güzel müzik yapan var Türkiyede GRUP ISTANBULLU var
    Sesiyle Saziyla Tüm Türkiye Dinledi GRUP İSTANBULLUYU. Yurtdisindada var Bu grublardan hepsine basarilarini dilerim
    GRUP İSTANBULLU SLAYTLARINDAN 2 ÖRNEK

    Akbaba İKİLİSİ

    DERDICOKLAR IKILISI

    DERDIYOKLAR IKILSI

  24. silver.. diyor ki:

    çocuklugumm.. gençligimmmm..aha şimdide ihtiyarlıgımmm…daha çok yaşayınn emiii……..iyiki varmıssınızzzzzzzzz…hocalarımmm…….opuyorummmmmm sımsıkı sarılarakkk yüreginizden………

  25. AKIN diyor ki:

    SELAM CAN DOSTLAR
    Ben kendim almanya stuttgart sehrinde yasayan bir müzisyenim.
    cok kücük yaslarimda DERDIYOKLARIN (ali&ihsan)O temiz ve hos tinlariyla tanistim
    hayranlikla dinliyor ve takip etmeye calisiyordum.Dügünlerde benim yasimdaki cocuklar sagda solda kosup oynarken ben hayranlikla sahnenin yakininda hep o ikiliyi
    dinler ve seyr ederdim eve gidince süpürgeyi belime baglayip saz calar ziplardim (cocukluk iste).Bugünse 37yasindayim ve klaviye caliyor türkü söylüyorum ama repertuarimda herzaman bir derdiyoklar eseri vardir.1992 de kendi dügünümde IHSAN HOCAM vardi elline diline saglik hocam, belki antalyada yanina ugrarim.Yalniz arkadaslar bazi sonradan cikan taklitci gruplari DEDIYOKLARLA kiyaslarsaniz yanlis olur düsüncesindeyim.DERDIYOKLAR IKILISI bu yolda cok emek vermislerdir .Sabahlara kadar ARIF hocayla(ARIF SAG)bizlere o güzel eserleri kasetlere plaklara okuyup ve calip sunmuslardir bunlar hep emekdir emegede saygi duymak lazim.SAYGILARLA DOSTCA KALIN ARKADASLAR.

  26. rıdvan bahadır diyor ki:

    bu ne lan siz buna sahne performansımı diyorsunuz. allahın kroları türk kültürü böyle batıyı doğuyu birleştirmeye calısanlar yuzunden gerilio. şimdilerde ismail YK can-kan eskilerde de bu ameleler.. Zihniyet hiç deişmior

  27. Orcun diyor ki:

    Ben şu paragraf’a atıfta bulunmak istiyorum,
    “‘80′ler Türkiye’sinin panoroması’ cümlesiyle başlayan bir giriş yapmamamın sebebi, hem daha sonra doğup hem de bugünün gözlükleriyle o zamana ait “elit entellektüel” yorumlarla ukalalık yapanlardan olmadığımdandır. Şalvara bak, ortama bak, puhaha derken ‘bu ne cüret!’ derler adama, ‘şu cüret’ diyemezsin sonra. Yakın geçmişte sıkışıp kalmış bir dönemi alıp başımın üzerine koymak da değil yapmaya çalıştığım. Sadece, müziği, mekandan ve zamandan (ve görüntüden) bağımsız olarak düşünmek, algılamak ve yorumlamak gerek diyorum. Bu açıdan bakınce bence DerdiYoklar gerçekten muhteşem bir grup.”

    Bana eğer biri ‘ne cüret !’ derse eğer ona;
    Şu cüret derim; “görütülerde izlediklerimden sonra, ben turuncu şalvar, beyaz spor ayakkabı, elektro saz, bateri, uzun hava, rock tarzı sahne şovu ve peçeteye yazılmış istek parçasını irdelerim. Bu ne sentez bu ne lahana turşusu ?”

    Son olarak bu tarz bir şeyi nasıl mekandan ve zamandan ayırılabilirki. Gördüklerimiz gariplikleri çıkardıktan sonra müzik ne kadar yer kaplıyor ? Bence çok bir yer kaplamıyor.

  28. denizural diyor ki:

    Aslına bakarsan atıfta bulunduğun paragrafı “müziği tam olarak dinlemeden sırf dönem ve görüntü itibariyle önyargılı yorumlar yapan, hakaret eden veya dalga geçen” kişiler için ‘bu ne cüret!’ demek gerektiğini düşünerek yazmıştım. (Muhtemelen grubu araştırırken bu formatta yorumlar görüp kızdığımdandır, uzun zaman olmuş, hatırlayamadım.) Mesela senin yorumunun bir üstündeki kişiye diyesim var açıkçası.

    Garip olduklarından bahsetmişsin. Şu cümlelerimden de altan alta anlaşılacağı gibi, gayet normal olarak grubun (görünümünü) aslında ben de ‘garip’ buluyorum:

    Sadece, müziği, mekandan ve zamandan (ve görüntüden) bağımsız olarak düşünmek, algılamak ve yorumlamak gerek diyorum. (Müziklerini daha rahat dinleyebilmek için önce diğer unsurları çıkarıp yorumlamak gerektiğini söylüyorum burada, kendim önce öyle yapmışım zira.)

    Ama görünümdeki bu ‘gariplik’ bana sonradan sonradan çekici geldiği gibi (kitsch sever bir yapım var), yaptıkları müziği mekandan, zamandan ve görüntüden çıkarıp dinleyince de ayrı bir haz alıyorum. Derdiyoklar’ın yaptıkları müziğin dediğinden ‘daha fazla’ yer kapladığını düşünmemin, bilincinde olmadığım sebepleri de olabilir, ama benim aklıma gelen şudur:

    Bizim ‘sentez’ dediğimiz (ve hakikaten de öyle olan) bir müzik türü, onların yaşadıkları dünyanın (80′ler Almanya’sının göçmenleri, varoşları, yeraltı ortamı) doğal biçimi, doğal uzantısı olmuş. Bunun için, garipliklerinin keskinliği sadece bizim durduğumuz yerden biraz fazla, biraz ‘lahana turşusu’ görünüyor olabilir. Benim kulağıma hem çok ‘garip’ hem de bir şekilde çok ‘doğal’ geliyor. Yani tam benim aradığım gibi, daha ne olsun! :)

    8 mayıs’ta Ankara Eski Yeni Bar’da bir konserleri var, fakat maalesef İhsan Güvencin’siz olacak. İlk kez canlı dinleyebileceğim. Ankara’da isen (ve Ankara’daki herkesi) beklerim, beraber görür yorumlarız.

  29. bülent diyor ki:

    deniz kardeş, Ali Ekber Aydoğan abicim ve İhsan Göğercin abicim….
    hepinizin emeklerine yüreklerine teşekkürler.
    öncelikle Derdiyoklar ikilisini hala konuşulacak ve bu sayedede yaşamını daim ettirecek çalışmalarınızdan ötürü sizlere teşekkürler abilerim.
    ve deniz kardeş..
    güzel özetlemişsin Derdiyokları ve bu sayfada şu ana kadar bulamadığım bilgilere görüntülere sahip oldum Derdiyoklar hakkında.
    müzikleri şovları kıyafetleri herşey o döneme ve koşullara ait olsa da geçmişine ait birşeylere günümüzde de sahip olmak isteyen ve bunları arayan insanlar için inanılmaz derecede duygusal görüntüler var bu sayfada..
    35 yaşındayım ve o dönem almanyada çalışan babam nedeniyle derdiyoklar ismine ve müziğine aşina idim.
    nerden depreşti bilmem ama birkaç gündür Derdiyoklar üzerine firsat buldukça interneti taradım..
    burada okuduklarım, özellikle de Ali Ekber Aydoğan ve İhsan Göğercin abilerimin yazıları tüylerimi diken diken etmeye yetti. sanki ellerini sıktım onlarla tanıştım…
    çok çok çok teşekkür ederim sizlere..
    bana geçmişimi çocukluğumu yaşattınız…
    sağolun hepiniz…
    tekrar tekrar yazın Ali Ekber Aydoğan abicim ve İhsan Göğercin abicim…

  30. Marasli miço diyor ki:

    Sevgili ali ekber abi ve ihsan abi,

    Ben fransadan yaziyorum ve demek istiyorum ki siz yasayan birer efsanesiniz,
    bu yazacaklarimi turkiye de kalan insanlarimiz anlayamaz ama ben size sunu soylemek istiyorum biz o gurbetin ilk yillarini yanlizligini tum zorluklarini gercekten sizin o guzel muzikleriniz ile astik sizler ile huzunlendik sizler ile eglendik, iyiki varsiniz gerçekten siz olmasaydiniz hersey daha zor olurdu.

    Saygilar sevgiler sizleri ellerinizden operim.

  31. oguz guven diyor ki:

    Dostum yazıların bir harika.Dolayısıylaa seni ” sık kullanılanlar” a ekliyorum:)

  32. aslı diyor ki:

    Merhabalar

    Annem Dediyokların hayranıydı. 3-4 yaşındayken kasetlerini dinler ve bayılırdım. Yıllar geçti her değer gibi bu kasetleri de unuttuk.30 sene sonra aklıma geldi ve yeniden dinleyip mutlu oluyorum. 2,5 yaşında kızım var şimdi ona dinletiyorum. Hop hop dazlaklarla beraber coşuyoruz :)

Bir Cevap Yazın

