Portecho

Posted: 28 Şubat 2007 Çarşamba in elektronik, yerli


Bu grup dinlenir.

1 Mart’ta Ankara’ya geldiklerini öğrendim, heyecanlandım. Hemen yazayım dedim.

Grup Tan Tunçağ ve Deniz Cuylan‘dan oluşuyor. Bu ikili 2005 yılında biraraya geliyor ve Portecho’yu kuruyor. Plak şirketi olarak ise Elec-Trip Records ile anlaşıyor. İlk albümleri Undertone’u Oğuz Kaplangı ile 2006 yılında kaydediyor. Gerek Londra barlarında, gerekse Rock’n Coke gibi festivallerde boy gösterip, uluslararası hayranlar ediniyor.

Burada Deniz Cuylan‘a da bir göz atmak lazım. Zira kendisi 2003 yılında Telecine albümünü çıkaran Maya projesiyle tanınıyor. Groovy, electronica ve ve caz karışımıyla yurtiçi ve dışında pek çok popüler mekanda çalmışlığı var. Televizyona, filmlere, reklamlara, ayrıca Düsseldorf ve Moskova’da gerçekleşen defilelere müzik besteledi. 2004’te ilüstratör Sadi Güran’ın çizimleriyle bütünleşen Netame projesini tamamladı. Kendisinin halen Tırtıllar adlı radyo programını sunuyor, alternatif yaşam-müzik dergisi ‘Bant’ın editörlüğünü yapıyor ve sık sık Stokholm’e giderek etnik-elektronik tarzda müzik yapan Play grubuyla albüm kaydediyor.

Portecho, genel olarak söylemek gerekirse, elektronik müzik yapıyor. Kendilerini ilk kez Bant Dergi aracılığıyla duydum. Deniz Cuylan ismi zaten dergiden yeterince tanıdık. Sonra, geçenlerde Dream TV‘de kliplerini gördüm. Sympathy adlı şarkılarına, çok kaliteli bir klip çekmişler. (Yalnız, itiraf etmek gerekirse, klibin bazı yerlerine ben pek anlam veremedim. Yemekhanede kahve içip bakışıyorlar falan. Uçağa biniyorlar? :)) Vokal çok başarılı, prodüksiyon kalitesi ise dünya standartlarında.

Bazı şarkılarını buradan dinleyebilirsiniz.

Bu siteleri şu anda yayında (İngilizce)

Bu siteleri de yakında geliyormuş.

Bu da klibi, iyi seyirler:

Kaynaklar: Bant Dergi, Ntvmsnbc

Yorumlar
  1. ali diyor ki:

    sahnede inanılmazlar. 4 kişilik performanslarına doyum olmuyor. enerjileri çok güzel.
    başarılarının devamını dilerim.

  2. erdi diyor ki:

    tek kelimeyle harika… ilk gördüğümde türk olduklarını bilmiyordum çok beğenmiştim türk olduklarını öğrendikten sonra hayranlığım artık gurura dönüştü bizi böylegüzel projelerle tanıtan bu gruba sonsuz başarılar.

  3. denizural diyor ki:

    Olsa da gitsek, olsa da gitsek.

    İlk kez dinleyişimle beşinci dinleyişim arasında geçen sürede yerli bir grup olduklarını ben de bilmiyordum. Ve hatta aklımın ucuna bile getirmiyordum. Çünkü, bilmediğim konuda ahkam kesmek gibi olacak ama, elektronik müziği henüz bu kadar yüksek standartlarda üretemiyoruz gibi geliyordu bana. Yanlış geliyormuş, bravo valla.

    Bakalım nereye kadar gidecek bu ses. Taa şuralara (oralara/ uzaklara anlamında) kadar gidecektir eminim, ehe. :)

  4. pınar diyor ki:

    ilk kez ankara ya konsere geldıklerın de dınledım ve inanamadım,büyülendim resmen…2 saat boyunca hic durmadan inanılmaz bir performans gosterdiler cok da sempetıklerdi ayrıca…soundları tek kelımeyle harika…bence daha cok reklam yapmaları gerekıyo bu grubu herkes bilmeli ve dinlemeli…..basarıların devamını diliyorum…sympathy sarkılarına bayıldım ayrıca :))

Bir Cevap Yazın

